Bilgi Merkezi

Keşfedin

Kas 2017
Lastikte Balans Ayarı Nedir?

Lastikte Balans Ayarı Nedir?

Lastik balans ayarıyla tekerleğin ağırlığı dönme ekseni etrafına eşit olarak dağılır ve böylece titreşimler ortadan kalkarak daha konforlu ve güvenli sürüş sağlanır. Balans ayarı; lastiğin jant kısmı ve üzerindeki disk ya da kampananın, üretimi sırasında imalattan kaynaklanan ağırlıklarının eşit paylaştırılması ayarıdır. […]

Devamını Oku
Akü Takviyesi Nasıl Yapılır?

Akü Takviyesi Nasıl Yapılır?

Aküden aküye bağlantı (jump-start)  için kullanacağınız akünün aynı amper olmasına dikkat edin. Motoru ve de elektrik harcaması muhtemel her şeyi kapatın. Öncelikle kablonun kırmızı ucunu boşalmış olan akünün (+) terminaline; daha sonra diğer ucunu dolu olan akünün terminaline bağlayın.  Daha […]

Devamını Oku
Lastik Hava Basıncı Nedir?

Lastik Hava Basıncı Nedir?

Hava basın düşük seviyeli lastiler ile aracın yol tutuş kabiliyeti ve direksiyon hakimiyeti azalır, ıslak zeminde aracın fren mesafesi uzar ve lastiklerin patlama riski artar Hava sıcaklıkları düştüğünde, lastik hava basıncınız da düşmektedir. Örneğin; bir lastik 20ºC’de 2 bar (29 […]

Devamını Oku
Akü Donar Mı?

Akü Donar Mı?

Evet, aküler donabilir. Fakat deşarj olmuş boş aküler 0 -(-10 ) derece arasında donabilirler. Donma olduğunda genişleyen iç hacim yüzünden tam şarjlı akünün donma ısısı – 50 derece  ile -70 derece arasındadır, dolayısıyla normal şartlarda şarjlı bir akümülatör donmaz. Riske […]

Devamını Oku
UPS Akü Nedir?

UPS Akü Nedir?

UPS’lerde elektrik enerjisinin depolanması ve gerektiğinde kullanılması amaçlı olarak kullanılmaktadır. UPS aküsü de bu kesintisiz güç kaynaklarının aküsüdür. Kesintisiz güç kaynaklarının aküleri elektrik kesintisi olduğunda devreye girer ve elektrik gelinceye kadar enerji deposu olmaya devam eder. Özellikle sabit yerlerde kullanılmak üzere […]

Devamını Oku
Akü Nedir? Nasıl Çalışır?

Akü Nedir? Nasıl Çalışır?

Akü, akümülatör kelimesinin kısaltılmış halidir. Akü, elektrik enerjisini kimyasal enerjiye çevirir ve lazım olduğunda depolanan kimyasal enerjiyi elektrik enerjisi olarak aktaran akım toplayıcıdır. Akünün genel amacı marş motorunu, doğru akım devrelerini, ateşleme ve ışık alıcılarını beslemektir. Akü, akümülatör kelimesinin kısaltılmış halidir. Akü, […]

Devamını Oku
Eki 2017
Deep Cycle Akü Nedir?

Deep Cycle Akü Nedir?

Deep Cycle aküleri kısaca tanımlamak gerekirse şunu söyleyebiliriz. Deep Cycle akü (Derin döngülü akü), sık sık nominal kapasitesinin % 20’si seviyesine kadar deşarj olduğu halde kapasite kaybına uğramayan akü tipidir. Deep Cycle jel aküler ilk alındığı gün özelliği itibariyle %80 […]

Devamını Oku
Starter aküler nedir?

Starter aküler nedir?

Starter Aküler, yüksek marş basma gücü özelliği sayesinde, otomotiv uygulamalarında marş motoru ve ateşleme elemanlarına ilk enerjiyi sağlamanın dışında, aracın elektriksel sisteminin de bir parçası olduğundan dolayı araç üzerinde farklı görevleri de mevcuttur. Marş basma aküsü, yol verme aküsü, başlatma […]

Devamını Oku
VRLA AGM Akü Nedir?

VRLA AGM Akü Nedir?

VRLA AGM aküler ismini, şarj ve deşarj sırasında gazların yüksek oranda akü içerisinde tutulmasını sağlayan, valf sisteminden almaktadır. VRLA aküler ismini şarj ve deşarj sırasında gazların yüksek oranda akü içerisinde tutulmasını sağlayan valf sisteminden almaktadır, bu aküler sulu tip akülere […]

Devamını Oku
HARARET DURUMUNDA NE YAPMALI?

HARARET DURUMUNDA NE YAPMALI?

Motorlar, sıcak havalar nedeniyle yaz aylarında hararet yapmaya müsait hale gelir. Motorun soğumasını sağlayan fanın bozulması, fan müşirinin bozulması sonucu görevini yapmaması, motordaki suyu sirkülasyonunu sağlayan devridaim pompasının kontaklarının bozulup su kaçması radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör […]

Devamını Oku