İyi Lastik Nasıl Anlaşılır?

  • İyi Lastik Nasıl Anlaşılır?

    İyi Lastik Nasıl Anlaşılır?

    Aysallar akü ve lastik firması olarak, sizler için kalitenin en çok tercih edilen noktalarını ön plana çıkarmaya devam ediyoruz. Bu yazımızda, iyi lastik konusunu konuşalım istiyoruz. Bir lastikten beklenen en temel özellik iyi bir yol tutuşunu sağlamasıdır. İyi bir yol tutuşu; daha kısa fren mesafesi ve yüksek hızlarda özellikle virajlarda kayma olmadan yol alabilme imkanı sunar. Bunun için lastiğin sürtünme katsayısı yüksek olmadır. Lastiğin sürtünme katsayısı, yol şartları (ıslak-kuru-buzlu-asfalt-mıcır) ve lastiğin yapısal özelliklerine bağlıdır. Lastikler kötü yol koşullarında (ıslak-karlı-buzlu) bile yeterli yol tutuşu sağlamalıdır. Bunu biz sizler için Aysallar lastik firması olarak oldukça uygun şekillerde sunuyoruz. Kalitemizin ve fiyat performanslarımızın üzerine baktığınız zaman gerçekten farkı anlayacaksınız. Hem yeterince yumuşak, hem de uzun kilometreler boyunca dayanacak kadar sert, uzun ömürlü olmasıdır. Yumuşak lastik çabuk, sert lastikler daha geç aşınır. Bununla birlikle yumuşak lastiklerin sürtünme katsayısı (yol tutuşu) yüksek; sert lastiklerin sürtüne katsayısı (yol tutuşu) düşüktür. Üreticiler lastik sertliğini, lastiğin kullanım alanı ve amacına göre optimum (en uygun) seviyede, dengede ayarlarlar. Burada önemli olan, yol tutuşu konusunu en iyi şekillerde ortaya çıkarmanız olacaktır. Bu seçimleri kesinlikle kaybetmeyin ve size dair her bir fırsatı kullanmaya devam edin. Aysallar lastik ve akü olarak hizmet veren firmamız, İzmir üzerinde önemli bir yere sahip. Lastik yolda dönerken, yola temas eden kısmında bir düz bir “temas yüzeyi” oluşur, fakat lastik yuvarlaktır. Demek ki tekerlek dönerken sürekli olarak lastiğin temas eden yüzeyi bir düzleşip, bir yuvarlak haline geri dönüyor. Bu esnek (kauçuk) yapısı sayesinde oluyor. İşte lastiğin bu deformasyonundan dolayı, dönmeye karşı bir direnç oluşur, buna yuvarlanma direnci denir. Bu durum lastiğin ısınmasına sebep olur (hareket enerjisi, ısı enerjisine dönüşüyor). Yuvarlanma direnci arttıkça, aracın yakıt sarfiyatı artar ve çekişi düşer. Yakılan yakıtın bir kısmı, bu direnci yenmek için harcanır. Daha fazla bilgi ve ürün seçimi için Aysallar lastik firmamıza ulaşmanız

    Comments are closed.