Isı Etkileri

  • Isı Etkileri

    Isı Etkileri

    Isı Etkileri:

    Lastik havası sıcaklıktan etkilenir. Burada lastiğin içindeki havanın devamlı basınç altında olması durumu değiştirmez. Ortalama lastik hava basıncı her 3-4 derece için 1 psi değişir. Isı artıkça artar ve ısı düştükçe düşer.

    Örneğin 35 psi basınçta şişirilmiş bir lastik Temmuz ayında 27-28 derecede iken aynı basınç Ocak ayında hava sıcaklığı 7 dereceye düştüğünde 23 psi’ler de olacaktır ki oldukça düşük bir hava basıncıdır ve bu şekilde aracınızı kullanmamalısınız. Yine diyelim bir yaz sabahı 20 derece de 40 psi hava bastığınız lastiğiniz ile genellikle öğleye doğru hava sıcaklığı 30 derecede olan bir iklime vardığınızda lastiğinizdeki hava basıncı 44 psi olacaktır ki bu da lastiğinizin maksimum basınç sınırlarını aşabileceği anlamına gelmektedir.

    Lastik basıncının kontrolü:

    Lastik basıncını nasıl kontrol ederiz? Tavsiye edilen lastik hava basıncını birkaç faktör tayin eder. Ağırlık, sıcaklık, yol şartları ve sürüş. Her bir faktör göz önüne alınarak lastik havalarının basınçları ayarlanmalıdır.

    Kaliteli bir basınç ölçere sahip olun ve her sabah henüz lastikleriniz içindeki hava soğukken ölçümlerinizi yapınız. 2-3 km’lik bir sürüş dahi lastik havalarının ısınmalarına yetecektir. Isınan havanın tam soğuması ise yaz günü 4-5 saati alacaktır. Her 1 psi basınç kaybı 28-30 kg’lık bir yük taşıma kabiliyetinin azalmasına neden olacaktır. Ani gazlama ve frenlemeler lastikleri çabuk ısıtır. Lastiklerinizin basınç kontrollerini düzenli olarak uzman servislere yaptırmalısınız. Kontrollerinizi Bergama Aysallar’da yaptırabilirsiniz.

    Comments are closed.