-
- Haz 18
-
- 0
Lastiğin ömrü neden etkilenir?
- Aşınma ve hasar için lastiklerinizin rutin kontrollere tabi tutulmaması.
- Doğru lastik hava basıncında tutulmaması.
- Yetersiz hava basıncı.
- Aşırı hava basıncı.
- Patlak bir halde kullanılmış veya ciddi bir şekilde yetersiz şişirilmiş bir lastiğin yeniden şişirilmesi.
- Lastik sırt derinliğinin düzenli olarak kontrol edilmemesi.
- Asgari yasal derinliğe tamamen ulaşmadan önce lastiklerin değiştirilmemesi.
- Hava kaybı, gürültü veya titreşim gibi dinamik performansta bir değişimin fark edilmemesi.
- Farklı tiplerde lastiklerin karıştırılması.
- Lastik hasarının bir uzmana kontrol ettirilmemesi.
- Ciddi bir darbe sonrasında bir lastiğin derhal kontrol ettirilmemesi.
- Sürüş biçimi.
- Karavanlar ve otomobil römorkları:
- Farklı ebatlarda ve tipte lastiklerin kullanılması.
- Römorklar ve karavanlarda lastiklerin daha yüksek şişirme basıncıyla kullanılmaması.
- Araç çekilirken: Aracı çeken taşıtın arka lastiğinin yükseltilmemesi.
- İç lastiksiz lastikler değiştirilirken bir lastik supabının değiştirilmemesi.
- Onarımları bir lastik uzmanına yaptırılmaması.
- Kalıcı onarımları bir lastik uzmanına yaptırmayıp kendinizin yapması.
- Geçici onarımların kalıcı çözümler olarak düşünülmesi.
- Lastiklerin hasar görmüş, biçimi bozulmuş veya değiştirilmiş tekerlekler üzerinde kullanılması.
- Eşleşmeyen tekerlek ve jant ebatlarının kullanılmasıdır.
- Eğitimli bir uzmana yaptırtmak yerine lastikleri kendinizin sökmesi veya takması.
- Takıldıktan veya değiştirildikten sonra lastiklerin balans ayarının yapılmamasıdır.
- Araç üreticisi tarafından orijinal olarak belirtilenlere en azından eşit olan veya yüksek olan bir hız kabiliyeti ve yük göstergesine sahip olmayan lastiklerin takılmasıdır.
- Onaylanmamış sızdırmazlık malzemelerinin kullanılması.
- Soğuk ve kış hava koşulları için yazlık lastiklerin kullanılması.
- Lastiklerin yanlış bir şekilde depolanması ve yerlerinin değiştirilmesi